De modellen construeren
De individuen zijn
s. Ze kunnen de eigenschap
"pijprokend" hebben:
, en ze kunnen ook
"haardragend" zijn:
. Natuurlijk is de
combinatie van deze eigenschappen ook mogelijk:
. Daarnaast is er ook een relatie tussen de individuen
mogelijk.


betekent dat de pijproker de haardrager "kent".
Individuen invoeren
Je kan deze individuen invoeren met een naam dmv de knoppen Arch,
Fonz, Hank en Luke rechtsbovenaan. Bij elke invoer wordt het
corresponderende individu in het model geplaatst.
Eigenschappen en Relaties invoeren
Aan de ingevoerde modellen kan je nu eigenschappen en onderlinge relaties
toekennen. Als je een eigenschap aan een bepaald individu wilt geven, druk
eerst op de knop PROP. Op het indicatieschermpje daarboven
verschijnt nu Property. Druk dan de naam van het individu in wat de
gewenste eigenschap moet krijgen, en druk vervolgens op PIPE of
HAIR, al naar gelang je dit individu pijprokend of haardragend wil
maken. Het indicatieschermpje blijft Property aangeven: je kan
verder gaan met eigenschappen invoeren. Als je daarmee klaar bent, kan je
vervolgens de relatie "kennen" toewijzen aan paren van
individuen. Klik op REL, en vervolg met twee keer een naam aan te
klikken. In het model wordt nu een corresponderende pijl neergezet. Wil je
nog meer individuen of eigenschappen toevoegen, moet je eerst weer de
indicatie wijzigen door respectievelijk IND en PROP aan te
klikken.
Verwijderen van individuen
Wil je een individu verwijderen, dan klik je op -IND, en vervolg je
met het aanklikken van de naam van het te verwijderen individu. Om aan te
geven dat er nu individuen verwijdert wordt, verschijnt Individual
rood op het indicatieschermpje. Zet dit weer af door op IND te
drukken als je klaar bent met het verwijderen.
Eigenschappen en relaties verwijderen
Dit kan alleen globaal. Druk eerst op PROP of REL. Vervolgens
ruim je nu alle eigenschappen of de relatie op door op CLEAR te
drukken. Alle haren, pijpen ofwel alle pijlen verdwijnen. Je kan ook het
hele model verwijderen door op CLEAR MODEL te drukken.