De modellen construeren

De individuen zijn s. Ze kunnen de eigenschap "pijprokend" hebben: , en ze kunnen ook "haardragend" zijn: . Natuurlijk is de combinatie van deze eigenschappen ook mogelijk: . Daarnaast is er ook een relatie tussen de individuen mogelijk.
betekent dat de pijproker de haardrager "kent".

Individuen invoeren

Je kan deze individuen invoeren met een naam dmv de knoppen Arch, Fonz, Hank en Luke rechtsbovenaan. Bij elke invoer wordt het corresponderende individu in het model geplaatst.

Eigenschappen en Relaties invoeren

Aan de ingevoerde modellen kan je nu eigenschappen en onderlinge relaties toekennen. Als je een eigenschap aan een bepaald individu wilt geven, druk eerst op de knop PROP. Op het indicatieschermpje daarboven verschijnt nu Property. Druk dan de naam van het individu in wat de gewenste eigenschap moet krijgen, en druk vervolgens op PIPE of HAIR, al naar gelang je dit individu pijprokend of haardragend wil maken. Het indicatieschermpje blijft Property aangeven: je kan verder gaan met eigenschappen invoeren. Als je daarmee klaar bent, kan je vervolgens de relatie "kennen" toewijzen aan paren van individuen. Klik op REL, en vervolg met twee keer een naam aan te klikken. In het model wordt nu een corresponderende pijl neergezet. Wil je nog meer individuen of eigenschappen toevoegen, moet je eerst weer de indicatie wijzigen door respectievelijk IND en PROP aan te klikken.

Verwijderen van individuen

Wil je een individu verwijderen, dan klik je op -IND, en vervolg je met het aanklikken van de naam van het te verwijderen individu. Om aan te geven dat er nu individuen verwijdert wordt, verschijnt Individual rood op het indicatieschermpje. Zet dit weer af door op IND te drukken als je klaar bent met het verwijderen.

Eigenschappen en relaties verwijderen

Dit kan alleen globaal. Druk eerst op PROP of REL. Vervolgens ruim je nu alle eigenschappen of de relatie op door op CLEAR te drukken. Alle haren, pijpen ofwel alle pijlen verdwijnen. Je kan ook het hele model verwijderen door op CLEAR MODEL te drukken.